donderdag 2 maart 2017

Tasje


Vorige week ben ik maar eens door mijn voorraad stof heengegaan. Het was even werk maar nu is alles weer geordend. Ik heb besloten om het min of meer verdelen in projecten. Zo heb ik nu een doos met slashing materiaal ( een soort van chenille techniek maar dan met restjes stof), een doos met jeansstof voor jeansdekens en tassen, een doos met restjes katoen voor quilts en zo voorts. Een stuk overzichtelijker vind ik zelf. Ik heb mezelf gelijk beloofd om deze materialen ook tot één doos te beperken. Is de doos vol dan ga ik ermee aan de slag. Zo houd ik het een beetje binnen de perken. 

Nu zat de doos met slashing materiaal vol en dat kan mij heel goed uit. Al een tijdje had ik een bepaald model tasje in gedachten dat ik graag wilde maken en dus heb ik afgelopen zondagavond een patroon gemaakt zodat ik maandagochtend gelijk aan de slag kon. En nu is 'ie af.

Is het geen snoepje?


De achterkant mag er ook zijn

De tas loopt een beetje taps toe. Ik heb deze simpel gehouden. Geen rits deze keer. Een leuk tasje om mee te nemen als je op visite of uit eten gaat. Dit model ga ik zeker nog een keer maken en dan met een rits en in een andere kleur natuurlijk. A girl can't have enough bags :) Dit was een leuk klein project om te doen. Nu nog even de beschrijving en afmetingen van de onderdelen niet vergeten te noteren!


This week I decided I needed a new bag. So I made one. I had just cleaned up my fabric stash and that inspired me to do some new fabric work. Bags are always fun to make and you can't have enough bags now can you! I used the slashing technique which is similar to chenille only you use all kinds of fabric scraps in different sizes. Its kind of addictive to me. I started monday morning with the sewing and I couldn't wait to get it finished. I am glad it is done now because I get visitors this weekend and I need to make some cakes and pies and the cleaning needs to get done too. 

See you next time!